Διοίκηση Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτική Ηγεσία

Παρουσίαση προγράμματος

1. Σκοπός

Στη σημερινή ραγδαίως εξελισσόμενη πραγματικότητα της παγκοσμιοποίησης, της διαφοράς των βιοτικών επιπέδων ανά την υφήλιο και των έντονων μεταναστευτικών μετακινήσεων, η αποτελεσματική οργάνωση και η διοίκηση των σχολικών μονάδων καθίσταται μια πρόκληση.

Σε αυτό το πλαίσιο, το σεμινάριο επιδιώκει τον εφοδιασμό των επιμορφούμενων με τα απαραίτητα προσόντα έτσι ώστε να διευκολυνθούν στο διοικητικό έργο τους και να καταστούν αποτελεσματικότεροι στην άσκηση των διοικητικών καθηκόντων τους. Προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι αναγκαία η επιμόρφωση σε θέματα διοίκησης και ηγεσίας, τόσο μέσω θεωρητικής μελέτης όσο και μέσω ερευνητικών δραστηριοτήτων. Επομένως ο σκοπός του παρόντος προγράμματος είναι διττός και καλύπτει τόσο τη θεωρητική όσο και την ερευνητική κατάρτιση των επιμορφούμενων και την βελτίωση της διδακτικής επάρκειας και ετοιμότητάς τους όπως περιγράφεται παρακάτω:

1.1. Θεωρητική κατάρτιση

Βασικός στόχος του σεμιναρίου είναι οι επιμορφούμενοι να καταστούν αποτελεσματικοί στην άσκηση των καθηκόντων τους αναφορικά με τη διοίκηση και την οργάνωση της εκπαίδευσης. Ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται μέσα από την προσφορά των απαραιτήτων γνώσεων αναφορικά με θεωρητικές, ψυχολογικές, σύγχρονες θεωρίες της διοίκησης και με πρακτικές προσεγγίσεις της εκπαιδευτικής ηγεσίας.

Προς ενίσχυση του στόχου αυτού, το σεμινάριο παρέχει επιμόρφωση σε βασικά στοιχεία εκπαιδευτικών συστημάτων, θεωρητικών προσεγγίσεων της διοίκησης και ηγεσίας της εκπαίδευσης, των λειτουργιών της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Μέσω της επιμόρφωσης αναμένεται να τεθούν οι βάσεις για μια αποτελεσματικότερη εφαρμογή πρακτικών εκπαιδευτικής ηγεσίας.

1.2. Ερευνητική κατάρτιση

Από την άλλη πλευρά, μέσω του συγκεκριμένου σεμιναρίου οι επιμορφούμενοι μυούνται στην εφαρμογή των μεθόδων της ερευνητικής διαδικασίας και στις τεχνικές εκπόνησης επιστημονικών – ερευνητικών εργασιών, με στόχο να προχωρήσουν στη δημοσίευσή τους σε διεθνείς περιοδικές εκδόσεις με κριτές και τυφλή κρίση αλλά και να συμμετάσχουν σε διεθνή  και πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια.

Για το σκοπό αυτό, σε κάθε επιμορφούμενο παρέχονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες και πρακτικές οδηγίες τόσο για την επιλογή των θεμάτων των  εργασιών όσο και για την εκπόνηση και συγγραφή των ερευνητικών εργασιών, με παράλληλη επίβλεψη, καθοδήγηση και στήριξη μέσω συνεχούς ανατροφοδότησης.

1.2.1. Δυνατότητες δημοσίευσης μοριοδοτούμενων εργασιών

Στόχος είναι οι ερευνητικές εργασίες που εκπονούν οι επιμορφούμενοι να καταστούν υποψήφιες για δημοσίευση σε μία από τις διεθνείς ηλεκτρονικές περιοδικές εκδόσεις  με ISSN του Ινστιτούτου Πολιτισμού, Δημοκρατίας και Εκπαίδευσης. Η κάθε δημοσιευμένη εργασία μοριοδοτείται με τον ισχύοντα νόμο Ν. 4547 με 0,25 μόρια.

Οι διεθνείς ηλεκτρονικές περιοδικές εκδόσεις είναι:

Προϋπόθεση για δημοσίευση εργασιών στις ηλεκτρονικές περιοδικές εκδόσεις είναι οι εργασίες αυτές να κατατεθούν προς κρίση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναφέρονται στις αντίστοιχες ιστοσελίδες των περιοδικών και να εγκριθούν από την επιτροπή κριτών τους, σύμφωνα με την παρακάτω διαδικασία κρίσης.

1.2.1.1. Η διαδικασία της κρίσης

Όλες οι εργασίες που υποβάλλονται προς κρίση είτε για τα συνέδρια είτε για τις περιοδικές εκδόσεις, υπόκεινται στους παρακάτω κανόνες:

  1. Ακολουθούν τη διαδικασία της τυφλής κρίσης, δηλαδή οι εργασίες αποστέλλονται στους κριτές ανώνυμα, και ως εκ τούτου ο κριτής δεν γνωρίζει τον συγγραφέα και αντίστροφα.
  2. Η επιτροπή κριτών απαρτίζεται από πανεπιστημιακούς και κατόχους διδακτορικού τίτλου σπουδών.
  3. Κάθε εργασία, ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο στο οποίο εμπίπτει, αποστέλλεται προς κρίση στον αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου κριτή.

1.2.2. Συμμετοχή σε συνέδρια ως εισηγητές

Εφόσον οι επιμορφούμενοι το επιθυμούν, οι εργασίες που θα εκπονήσουν στο πλαίσιο των υποχρεώσεων του σεμιναρίου υπό την επίβλεψη του φορέα, εκτός από τις περιοδικές εκδόσεις μπορούν να υποβληθούν ως υποψήφιες ανακοινώσεις για παρουσίαση στα συνέδρια που διοργανώνει κάθε χρόνο το Ινστιτούτο Πολιτισμού Δημοκρατίας και Εκπαίδευσης με τις ίδιες διαδικασίες κρίσης όπως και στις διεθνείς ηλεκτρονικές περιοδικές εκδόσεις. Τα πρακτικά των συνεδρίων με ξεχωριστό ISBN αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΙΠΟΔΕ: http://www.ipode.gr.

2. Σε ποιους απευθύνεται

  • Σε εν ενεργεία και αδιόριστους εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό Προσχολικής, Α’/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης (φιλολόγους, δασκάλους, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους)
  • Σε στελέχη εκπαίδευσης Α’/θμιας και Β’/θμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό (σχολικούς συμβούλους, διευθυντές σχολικών μονάδων και εκπαίδευσης, προϊσταμένους γραφείων εκπαίδευσης)
  • Σε εκπαιδευτικούς Διαπολιτισμικών Σχολείων και Σχολείων Ειδικής Αγωγής
  • Σε εκπαιδευτές Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)
  • Σε εκπαιδευτές ενηλίκων των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΠΣΕΚ) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) του ΟΑΕΔ
  • Σε εκπαιδευτές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Σε προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και κατόχους των αντίστοιχων διπλωμάτων ειδίκευσης
  • Σε όσους ενδιαφέρονται για θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης
  • Γενικά, σε όσους ενδιαφέρονται να έχουν επιμόρφωση στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

3. Δεξιότητες που αποκτούν οι επιμορφούμενοι

Βασική επιδίωξη του σεμιναρίου είναι η ουσιαστική και ποιοτική επιμόρφωση, που εφοδιάζει τους επιμορφούμενους με εξειδικευμένες γνώσεις στη διοίκηση και την ηγεσία της εκπαίδευσης και οδηγεί στην αναβάθμιση των στελεχών εκπαίδευσης.

Με το σεμινάριο αυτό οι επιμορφούμενοι αποκτούν γνώσεις, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν για την καλύτερη οργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδων.

Πιο συγκεκριμένα, οι επιμορφούμενοι αναμένεται με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος να αναπτύξουν δεξιότητες ως εξής:

  • να κατανοούν βαθύτερα τα διοικητικά ζητήματα και τις λειτουργίες της εκπαίδευσης,
  • να είναι πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων,
  • να προάγουν τις δημιουργικές-εποικοδομητικές σχέσεις μεταξύ συναδέλφων και μαθητών,
  • να καλλιεργούν κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ των εμπλεκομένων στη σχολική μονάδα,
  • να εντοπίζουν έγκαιρα και να προβλέπουν προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν διοικητικά,
  • να γνωρίζουν το ρόλο που χρειάζεται να διαδραματίζουν κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

4. Θεματικές ενότητες

Βασικές θεματικές ενότητες:

  • Διοίκηση Εκπαίδευσης
  • Οργάνωση Σχολικών Μονάδων
  • Διοίκηση Σχολικών Μονάδων
  • Αξιολόγηση στην Οργάνωση και Διοίκηση Σχολικών Μονάδων
  • Διοικητική Επάρκεια και Ετοιμότητα των Στελεχών της Εκπαίδευσης
  • Ο ρόλος του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας 
  • Σχέδια μαθήματος – Αρχέτυπα διδασκαλίας

5. Διάγραμμα σπουδών και μέθοδος υλοποίησης

Τα προγράμματα πραγματοποιείται διαδικτυακά με ασύγχρονη εκπαίδευση.

5.1. Σεμινάριο 200 ωρών

Τα σεμινάρια επιμόρφωσης 200 ωρών είναι εξάμηνα και περιλαμβάνουν για τους επιμορφούμενους τα εξής:

  • 160 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης, οι οποίες πραγματοποιούνται με τη μελέτη ηλεκτρονικού εγχειριδίου και πιστοποιούνται με τη συμπλήρωση τεστ πολλαπλών επιλογών. Για την εμπέδωση της ύλης θα δίνονται άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, βιντεοσκοπημένες τηλεδιασκέψεις ή εισηγήσεις, για τα οποία οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εργασίες που θα τους ανατίθενται.
  • 40 ώρες για πρακτική άσκηση υπό τη μορφή εκπόνησης 1 αρχετύπου-σχεδίου διδασκαλίας σε συνεργασία με τους επιβλέποντες, το οποίο έχει ως στόχο τη βελτίωση της διδακτικής ετοιμότητας των επιμορφούμενων (http://ipode.gr/wp-content/uploads/2021/01/didaktika_senaria.pdf).

5.2. Σεμινάριο 300 ωρών

Τα σεμινάρια επιμόρφωσης 300 ωρών είναι εξάμηνα και περιλαμβάνουν για τους επιμορφούμενους τα εξής:

  • 160 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης, οι οποίες πραγματοποιούνται με τη μελέτη ηλεκτρονικού εγχειριδίου και πιστοποιούνται με τη συμπλήρωση τεστ πολλαπλών επιλογών. Για την εμπέδωση της ύλης θα δίνονται άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, βιντεοσκοπημένες τηλεδιασκέψεις ή εισηγήσεις, για τα οποία οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εργασίες που θα τους ανατίθενται.
  • 40 ώρες για πρακτική άσκηση υπό τη μορφή εκπόνησης 1 αρχετύπου-σχεδίου διδασκαλίας σε συνεργασία με τους επιβλέποντες, το οποίο έχει ως στόχο τη βελτίωση της διδακτικής ετοιμότητας των επιμορφούμενων (http://ipode.gr/wp-content/uploads/2021/01/didaktika_senaria.pdf),
  • 100 ώρες για την εφαρμογή μιας διαδοχικής ερευνητικής αξιολόγησης των μαθητών και της διδασκαλίας ή για την εκπόνηση μιας βιβλιογραφικής έρευνας.

Όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται από τους επιμορφούμενους υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του φορέα υλοποίησης του προγράμματος.

5.3. Σεμινάριο 400 ωρών

Τα σεμινάρια επιμόρφωσης 400 ωρών είναι ετήσια και περιλαμβάνουν για τους επιμορφούμενους τα εξής:

  • 160 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης, οι οποίες πραγματοποιούνται με τη μελέτη ηλεκτρονικού εγχειριδίου και πιστοποιούνται με τη συμπλήρωση τεστ πολλαπλών επιλογών. Για την εμπέδωση της ύλης θα δίνονται άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, βιντεοσκοπημένες τηλεδιασκέψεις ή εισηγήσεις, για τα οποία οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εργασίες που θα τους ανατίθενται.
  • 40 ώρες για πρακτική άσκηση υπό τη μορφή εκπόνησης 1 αρχετύπου-σχεδίου διδασκαλίας σε συνεργασία με τους επιβλέποντες, το οποίο έχει ως στόχο τη βελτίωση της διδακτικής ετοιμότητας των επιμορφούμενων (http://ipode.gr/wp-content/uploads/2021/01/didaktika_senaria.pdf),
  • 100 ώρες για την εφαρμογή μιας ερευνητικής αξιολόγησης της διδασκαλίας ή για την εκπόνηση μιας βιβλιογραφικής έρευνας,
  • 100 ώρες για την εκπόνηση μιας ποσοτικής ή ποιοτικής έρευνας.

Όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται από τους επιμορφούμενους υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του φορέα υλοποίησης του προγράμματος.

5.4. Συγκεντρωτικός πίνακας δραστηριοτήτων επιμορφωτικών σεμιναρίων:

Μέθοδος διδασκαλίας και διάρκεια επιμόρφωσης* Ασύγχρονη διδασκαλία Πρακτική άσκηση – Αρχέτυπα Ερευνητική δραστηριότητα
200 ώρες (εξάμηνο) 160 40
300 ώρες (οκτάμηνο) 160 40 100
400 ώρες (ετήσιο) 160 40 200

* Η διάρκεια επιμόρφωσης υπολογίζεται ανά ακαδημαϊκό έτος.

6. Μοριοδότηση των Σεμιναρίων και των Εργασιών – Αντιστοιχία σε ECTS

6.1. Μοριοδότηση σεμιναρίων

Αναφορικά με την αναγνώριση και τη μοριοδότηση, έχουμε να σας γνωστοποιήσουμε τα εξής:

  1. Στο δημόσιο τομέα, αναγνωρίζονται και μοριοδοτούνται:
    • ανάλογα με το πρόγραμμα, το πλάνο και το σκοπό των εκάστοτε επιτροπών κρίσης του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης
    • ως συνεκτιμώμενο προσόν στη συνέντευξη για εκλογή διευθυντών σχολικών μονάδων κ.λπ.
  2. Τα σεμινάρια αναγνωρίζονται και μοριοδοτούνται στον ιδιωτικό τομέα και σε δομές της Ευρωπαϊκής Ένωσης με βάση τις μονάδες ECTS που αντιστοιχούν στο κάθε επιμορφωτικό πρόγραμμα.

Δεδομένου ότι η μοριοδότηση των προγραμμάτων εξαρτάται κάθε φορά από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, προτείνεται οι επιμορφούμενοι, που πέραν της επιμόρφωσης επιδιώκουν να χρησιμοποιήσουν την επιμόρφωσή τους για τη διεκδίκηση συγκεκριμένης θέσης, να πραγματοποιούν οι ίδιοι τη δική τους έρευνα σχετικά με την αναγνώριση.

6.2. Μοριοδότηση Εργασιών

Oι ερευνητικές και θεωρητικές εργασίες, οι οποίες δημοσιεύονται στις διεθνείς ηλεκτρονικές περιοδικές εκδόσεις με κριτές μοριοδοτούνται με 1 μόριο, σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο.

6.3. Αντιστοιχία σε ECTS

Με βάση τις οδηγίες της Διαδικασίας της Μπολόνια, στους επιμορφούμενους παρέχεται αντιστοιχία με το σύστημα χορήγησης και μεταφοράς ακαδημαϊκών μονάδων, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μονάδων Κατοχύρωσης Μαθημάτων (European Credit Transfer and Accumulation System – ECTS). Οι πιστωτικές µονάδες ECTS εκφράζουν το συνολικό φόρτο εργασίας (διδασκαλία και προσωπική μελέτη) που χρειάζονται οι επιμορφούμενοι για να επιτύχουν τα αναµενόµενα µαθησιακά αποτελέσµατα.

Με βάση το σύστημα αυτό, στους επιμορφούμενους πιστοποιείται αντιστοιχία μονάδων ECTS όπως φαίνεται στον πίνακα 1:

Πίνακας 1: Αντιστοιχία προγραμμάτων επιμόρφωσης σε επιμόρφωσης σε ECTS

Διάρκεια Τύπος ECTS
200 ώρες εξάμηνο 14
300 ώρες οκτάμηνο 20
400 ώρες ετήσιο 27

Ο αριθμός των ECTS αναγράφεται στη βεβαίωση παρακολούθησης και το πιστοποιητικό σπουδών που χορηγούνται στους επιμορφούμενους  με την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου και αναγνωρίζεται από όλα τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες που εφαρμόζουν το σύστημα ECTS.

7. Άλλες πληροφορίες

7.1. Εκπαιδευτικό υλικό

Στους επιμορφούμενους χορηγούνται:

  • Ηλεκτρονικά εγχειρίδια (ebook)
  • Πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό, όπως:
    • βιντεοσκοπημένες ανακοινώσεις ερευνητικών και θεωρητικών εργασιών,
    • βιντεοσκοπημένες τηλεδιασκέψεις πανεπιστημιακών,
    • πρόσβαση στο αρχείο της ηλεκτρονικής περιοδικής έκδοσης «Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής»,
    • πρόσβαση στο αρχείο της ηλεκτρονικής περιοδικής έκδοσης «Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες»,
    • πρόσβαση στο αρχείο της ηλεκτρονικής περιοδικής έκδοσης “Sciences of Education",
    • άλλα επιστημονικά άρθρα.
  • Προδιαγραφές συγγραφής και μορφοποίησης εργασιών

7.2.Τίτλοι σπουδών που χορηγούνται:

  • Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης,
  • Αποδεικτικό μαθημάτων και εργασιών και
  • Βεβαίωση ερευνητικής δραστηριότητας.

7.3.Αξιολόγηση επιμορφούμενων

Ανάλογα με τον εκάστοτε τύπο σεμιναρίου, η αξιολόγηση των επιμορφούμενων προκύπτει από:

  • την παράδοση των εργασιών της ασύγχρονης εκπαίδευσης,
  • τη συμπλήρωση του τεστ πολλαπλών επιλογών,
  • την εκπόνηση των ερευνητικών εργασιών,
  • την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης.

8. Έναρξη σεμιναρίου

Έναρξη σεμιναρίου από τον Νοέμβριο 2021.

Έναρξη σεμιναρίου

Νοέμβριος 2021
Εξάμηνο
Διάρκεια: 200 ώρες
Κανονική Τιμή: 190€
Μειωμένη Τιμή: 165€
Οκτάμηνο
Διάρκεια: 300 ώρες
Κανονική Τιμή: 280€
Μειωμένη Τιμή: 255€
Ετήσιο
Διάρκεια: 400 ώρες
Κανονική Τιμή: 360€
Μειωμένη Τιμή: 320€

Μέθοδος διδασκαλίας:
Ασύγχρονη διαδικτυακή εκπαίδευση

Αντιστοιχία σε ECTS:

Γλώσσα διδασκαλίας:
Ελληνική

Τίτλοι σπουδών:

  • Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
  • Αποδεικτικό μαθημάτων και εργασιών
  • Βεβαίωση ερευνητικής δραστηριότητας

Accordion Tab

Μάθημα 1

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό που αφορά τις κλασικές θεωρίες στη διοίκηση της Εκπαίδευσης θα εξεταστούν:

  1. Το κλασικό καιγραφειοκρατικό μοντέλο της οργανωτικής και διοικητικής επιστήμης
  2. Η θεμελίωση της επιστημονικής διοίκησης
  3. Οι απόψεις του Frederick W. Taylor για τη διοίκηση

Μάθημα 2

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό που αφορά τις ψυχολογικές προσεγγίσεις στη διοίκηση της Εκπαίδευσης παρουσιάζονται:

  1. Η συνεχής «ὑποκίνηση» των συνεργατών ως το κυριότερο έργο της διοίκησης
  2. Οι θεωρίες των κινήτρων στον εργασιακό χώρο
  3. Η θεωρία της «ιεράρχησης των αναγκών» του Maslow
  4. Η θεωρία των δύο παραγόντων του Herzberg κ.λπ.

Μάθημα 3

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό που αφορά τις σύγχρονες θεωρίες της διοίκησης της εκπαίδευσης παρουσιάζονται:

  1. Η ηγεσία και η διοίκηση στην Εκπαίδευση
  2. Τα θεωρητικά μοντέλα διοίκησης
  3. Οι θεωρίες λήψης αποφάσεων
  4. Η διοίκηση ολικής ποιότητας στην Εκπαίδευση

Μάθημα 4

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό που αφορά τις κυριότερες και κλασικές θεωρίες διοίκησης παρουσιάζονται:

  1. Η ηγεσία και διοίκηση στην Εκπαίδευση
  2. Οι κλασικές θεωρίες της ηγεσίας
  3. Οι σύγχρονες θεωρίες της ηγεσίας

Μάθημα 5

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό που παρουσιάζεται μια θεωρητική μελέτη και εξετάζεται η κατανεμημένη – διανεμημένη ηγεσία.

  1. Το θεωρητικό πλαίσιο αναφοράς κατανεμημένης ηγεσίας
  2. Οι μορφές της κατανεμημένης ηγεσίας
  3. Τα μοτίβα της κατανεμημένης ηγεσίας

Μάθημα 6

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό που αφορά έρευνα με θέμα το διευθυντή του σύγχρονου σχολείου παρουσιάζονται:

  1. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας
  2. Η μέθοδος της έρευνας
  3. Η παρουσίαση ευρημάτων -αποτελεσμάτων της έρευνας

Μάθημα 7

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό που αφορά το σχολικό κλίμα και τη σημασία του στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας παρουσιάζονται:

  1. Η σημαντικότητα του κλίματος στην εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου
  2. Οι παράγοντες που επηρεάζουν το σχολικό κλίμα

Μάθημα 8

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό που αφορά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρουσιάζονται:

  1. Τα ερωτήματα σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών
  2. Η αξιολόγηση και το πολιτικό της υπόβαθρο
  3. Ένα εναλλακτικό σχέδιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών

Μάθημα 9

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό γίνεται λόγος για τους παράγοντες που προκαλούν stressστους διευθυντές των σχολικών μονάδων, αποτελεί ερευνητική εργασία και παρουσιάζονται:

  1. Το θεωρητικό πλαίσιο των παραγόντων που προκαλούν stressστους διευθυντές των σχολικών μονάδων
  2. Ο σκοπός της έρευνας
  3. Η μεθοδολογία της έρευνας
  4. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

Μάθημα 10

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα αυτό γίνεται λόγος για τη συμβουλευτική στη διοίκηση της εκπαίδευσης και παρουσιάζεται το μοντέλο του διευθυντή -συμβούλου -ηγέτη και πρόκειται για μία ερευνητική εργασία:

  1. Το θεωρητικό πλαίσιο και οι συμβουλευτικές δεξιότητες του διευθυντή
  2. Η μεθοδολογία της έρευνας
  3. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

Μάθημα 11

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα που αφορά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη σχολική ηγεσία παρουσιάζεται μια ποσοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα:

  1. Αποσαφηνίζονται οι όροι της συναλλακτικής, μετασχηματιστικής, και διανεμητικής ηγεσίας
  2. Η μεθοδολογία της έρευνας
  3. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

Μάθημα 12

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα εξετάζεται η εφαρμογή της μετασχηματιστικής ηγεσίας ως παράγοντας ανάπτυξης της σχολικής μονάδας και παρουσιάζονται:

  1. Η εφαρμογή του μετασχηματιστικού μοντέλου ηγεσίας από τον διευθυντή
  2. Τα χαρακτηριστικά του μετασχηματιστικού ηγέτη
  3. Η μεθοδολογία της έρευνας
  4. Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας

Μάθημα 13

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα γίνεται λόγος για τον ρόλο του διευθυντή στον προγραμματισμό και στην λειτουργία της σχολικής μονάδας και παρατίθενται μια μελέτη περίπτωσης σε ένα δημοτικό σχολείο. Ειδικότερα παρουσιάζονται:

  1. Η εκπαιδευτική μονάδα ως ανοιχτό σύστημα
  2. Οι αλληλεπιδράσεις του σχολείου με την κοινωνία
  3. Η σημασία των καθηκόντων και των ευθυνών του διευθυντή του σχολείου
  4. Τα αποτελέσματα της έρευνας

Μάθημα 14

Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα αναφέρεται στις τρείς ιδιότητες που φέρει ο τίτλος του διευθυντή, αυτόν του παιδαγωγού, του διοικητικού και του δασκάλου, και παρουσιάζονται:

  1. Προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας
  2. Το γραφειοκρατικό έργο του διευθυντή
  3. Το παιδαγωγικό έργο του διευθυντή
  4. Το διδακτικό έργο του διευθυντή

Μάθημα 15

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα γίνεται λόγος για την οικονομική διαχείριση μιας σχολικής μονάδας και παρουσιάζονται:

  1. Ο θεσμός της σχολικής επιτροπής και το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει για τη χρηματοδότησή τους
  2. Το έργο και ο ρόλος της σχολικής επιτροπής
  3. Ο ρόλος του συμβουλίου της σχολικής κοινότητας

Μάθημα 16

Περιγραφή μαθήματος

Στο μάθημα γίνεται λόγος για την οργάνωση και διοίκηση των εσπερινών λυκείων και παρουσιάζονται:Ηη

  1. Οι ιδιαιτερότητες που διέπουν την οργάνωση και διοίκηση των Εσπερινών σχολικών μονάδων
  2. Τα χαρακτηριστικά των εσπερινών μαθητών
  3. Οι ρυθμιστικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας
  4. Οι πληθυσμιακές ομάδες που έχουν δικαίωμα εγγραφής στα Εσπερινά Λύκεια, έπειτα η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και οι χρηματικές διευκολύνσεις που τους παρέχονται