Διοίκηση Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτική Ηγεσία

Παρουσίαση προγράμματος

1.       Σκοπός

Το Σεμινάριο έχει ως σκοπό να εφοδιάσει τους επιμορφούμενους με τα απαραίτητα προσόντα ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν επαρκώς στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικής ηγεσίας.

Βασικός στόχος του σεμιναρίου είναι οι εν ενεργεία διευθυντές σχολικών μονάδων και τα στελέχη εκπαίδευσης να διευκολυνθούν στο διοικητικό έργο τους και να καταστούν αποτελεσματικότεροι στην άσκηση των καθηκόντων τους. Επιπλέον, το σεμινάριο αποσκοπεί στην προετοιμασία όλων εκείνων των εκπαιδευτικών που στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής τους σταδιοδρομίας έχουν την πρόθεση να διεκδικήσουν μελλοντικά μια διοικητική θέση είτε στο πλαίσιο μιας σχολικής μονάδας είτε ως διοικητικά στελέχη του ευρύτερου εκπαιδευτικού χώρου.

Προς ενίσχυση του στόχου αυτού, το σεμινάριο παρέχει επιμόρφωση σε βασικά στοιχεία εκπαιδευτικών συστημάτων, θεωρητικών προσεγγίσεων της διοίκησης και ηγεσίας της εκπαίδευσης, των λειτουργιών της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Παράλληλα, μέσω του σεμιναρίου οι επιμορφούμενοι μυούνται στις μεθόδους της ερευνητικής διαδικασίας στον τομέα της διοίκησης της εκπαίδευσης και κατευθύνονται στη συγγραφή θεωρητικών ή ερευνητικών εργασιών προς δημοσίευση σε περιοδικές εκδόσεις με κριτές και επιστημονικά συνέδρια.

Περίγραμμα προγράμματος

Διάρκεια, τύπος και  κόστος:

Μέθοδος διδασκαλίας:
Ασύγχρονη διαδικτυακή εκπαίδευση

Χορηγούμενα ECTS:


Γλώσσα διδασκαλίας:
Ελληνική

Τίτλοι σπουδών:

  • Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
  • Αποδεικτικό μαθημάτων και εργασιών

 

2.       Σε ποιους απευθύνεται

  • Σε εν ενεργεία και αδιόριστους εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό Προσχολικής, Α’/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης (φιλολόγους, δασκάλους, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους)
  • Σε στελέχη εκπαίδευσης Α’/θμιας και Β’/θμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό (σχολικούς συμβούλους, διευθυντές σχολικών μονάδων και εκπαίδευσης, προϊσταμένους γραφείων εκπαίδευσης)
  • Σε εκπαιδευτικούς Διαπολιτισμικών Σχολείων και Σχολείων Ειδικής Αγωγής
  • Σε εκπαιδευτές Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)
  • Σε εκπαιδευτές ενηλίκων των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΠΣΕΚ) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) του ΟΑΕΔ
  • Σε εκπαιδευτές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Σε προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και κατόχους των αντίστοιχων διπλωμάτων ειδίκευσης
  • Γενικά, σε όσους ενδιαφέρονται για θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης.

3.       Δεξιότητες που αποκτούν οι επιμορφούμενοι

Βασική επιδίωξη του σεμιναρίου είναι η ουσιαστική και ποιοτική επιμόρφωση, που εφοδιάζει τους επιμορφούμενους με εξειδικευμένες γνώσεις στη διοίκηση και την ηγεσία της εκπαίδευσης και οδηγεί στην αναβάθμιση των στελεχών εκπαίδευσης.

Με το σεμινάριο αυτό οι επιμορφούμενοι αποκτούν γνώσεις, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν για την καλύτερη οργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδων. .

Πιο συγκεκριμένα, οι επιμορφούμενοι αναμένεται με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος να αναπτύξουν δεξιότητες ως εξής:

  • να κατανοούν βαθύτερα τα διοικητικά ζητήματα και τις λειτουργίες της εκπαίδευσης,
  • να είναι πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων,
  • να προάγουν τις δημιουργικές-εποικοδομητικές σχέσεις μεταξύ συναδέλφων και μαθητών,
  • να καλλιεργούν κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ των εμπλεκομένων στη σχολική μονάδα,
  • να εντοπίζουν έγκαιρα και να προβλέπουν προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν διοικητικά,
  • να γνωρίζουν το ρόλο που χρειάζεται να διαδραματίζουν κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

4. Μοριοδότηση

4.1. Μοριοδότηση – αναγνώριση

Το σεμινάριο μοριοδοτείται:

  • σε προκηρύξεις ιδιωτικών φορέων
  • σε προκηρύξεις Κοινωνικών Εταίρων (ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ, ΙΝΕ ΓΣΕΕ, ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, ΣΕΒ ΚΑΕΛΕ της ΕΣΕΕ, ΤΕΕ, ΣΤΕ, ΑΔΕΔΥ)
  • σε δομές της Ευρωπαϊκής Ένωσης

4.2. Μοριοδότηση του σεμιναρίου για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 5 του Ν. 3848/2010 για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, η επιμόρφωση  συνυπολογίζεται ως συνεκτιμώμενο προσόν στο φάκελο του υποψηφίου για την μοριοδότηση της συνέντευξης.

Σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 2δδ του ίδιου νόμου, μοριοδοτείται η δημοσίευση επιστημονικών άρθρων σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά με κριτές με 0,25 μονάδες κατ’ άρθρο (με ανώτατο όριο τα 2 μόρια, δηλαδή 8 επιστημονικά άρθρα), ενώ, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 5, οι ανακοινώσεις σε συνέδρια συνεκτιμώνται στο βιογραφικό του υποψηφίου για τη μοριοδότηση της συνέντευξης.

Στο πλαίσιο αυτό, στους επιμορφούμενους που κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου εκπονούν υπό την επίβλεψή μας θεωρητικές ή ερευνητικές εργασίες, παρέχουμε τη δυνατότητα δημοσίευσης των ολοκληρωμένων εργασιών τους ως άρθρα στις ηλεκτρονικές περιοδικές εκδόσεις μας με κριτές όπως:

Προϋπόθεση για τη δημοσίευση των εργασιών στις περιοδικές εκδόσεις είναι:

  1. να πληρούνται οι απαιτούμενες προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στην ιστοσελίδα κάθε έκδοσης,
  2. οι εργασίες να ακολουθήσουν την προβλεπόμενη διαδικασία κρίσης και να αξιολογηθούν ως δημοσιεύσιμες.

4.3. Χορηγούμενα ECTS

Με βάση τις οδηγίες της Διαδικασίας της Μπολόνια, εφαρμόζουμε το σύστημα χορήγησης και μεταφοράς ακαδημαϊκών μονάδων, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μονάδων Κατοχύρωσης Μαθημάτων (European Credit Transfer and Accumulation System – ECTS). Οι πιστωτικές µονάδες ECTS εκφράζουν το συνολικό φόρτο εργασίας (διδασκαλία και προσωπική μελέτη) που χρειάζονται οι επιμορφούμενοι για να επιτύχουν τα αναµενόµενα µαθησιακά αποτελέσµατα.

Με βάση το σύστημα αυτό, στους επιμορφούμενους χορηγούνται μονάδες ECTS ως εξής:

Ο αριθμός των ECTS αναγράφεται στη βεβαίωση παρακολούθησης και το πιστοποιητικό σπουδών που χορηγούνται στους επιμορφούμενους  με την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου και αναγνωρίζεται από όλα τα προγράμματα και τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες που εφαρμόζουν το σύστημα ECTS.

5.       Θεματικές ενότητες

Βασικές θεματικές ενότητες:

  • Διοίκηση Εκπαίδευσης
  • Οργάνωση Σχολικών Μονάδων
  • Διοίκηση Σχολικών Μονάδων
  • Αξιολόγηση στην Οργάνωση και Διοίκηση Σχολικών Μονάδων
  • Διά Βίου Επιμόρφωση των Στελεχών της Εκπαίδευσης
  • Διοικητική Επάρκεια και Ετοιμότητα των Στελεχών της Εκπαίδευσης
  • Ο ρόλος του Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας

6.       Διάγραμμα σπουδών και μέθοδος υλοποίησης

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται διαδικτυακά με ασύγχρονη εκπαίδευση.

6.1. Σεμινάριο 200 ωρών

Τα σεμινάρια επιμόρφωσης 200 ωρών είναι εξάμηνα και περιλαμβάνουν για τους επιμορφούμενους τα εξής:

  • 160 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης, οι οποίες πραγματοποιούνται με τη μελέτη ηλεκτρονικού εγχειριδίου και πιστοποιούνται με τη συμπλήρωση τεστ πολλαπλών επιλογών. Για την εμπέδωση της ύλης θα δίνονται άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, βιντεοσκοπημένες τηλεδιασκέψεις ή εισηγήσεις, για τα οποία οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εργασίες που θα τους ανατίθενται.
  • 40 ώρες για πρακτική άσκηση με τη δημιουργία 1 αρχετύπου διδασκαλίας (http://a-learning.inpatra.gr) σε συνεργασία με τους επιβλέποντες,

6.2. Σεμινάριο 300 ωρών

Τα σεμινάρια επιμόρφωσης 300 ωρών είναι εξάμηνα και περιλαμβάνουν για τους επιμορφούμενους τα εξής:

  • 160 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης, οι οποίες πραγματοποιούνται με τη μελέτη ηλεκτρονικού εγχειριδίου και πιστοποιούνται με τη συμπλήρωση τεστ πολλαπλών επιλογών. Για την εμπέδωση της ύλης θα δίνονται άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, βιντεοσκοπημένες τηλεδιασκέψεις ή εισηγήσεις, για τα οποία οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εργασίες που θα τους ανατίθενται.
  • 80 ώρες για πρακτική άσκηση με τη δημιουργία 2 αρχετύπων διδασκαλίας (http://a-learning.inpatra.gr) σε συνεργασία με τους επιβλέποντες,
  • 60 ώρες για τη συγγραφή 1 ποιοτικής ή 1 ποσοτικής ερευνητικής εργασίας υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του φορέα υλοποίησης του προγράμματος.

6.3. Σεμινάριο 400 ωρών

Τα σεμινάρια επιμόρφωσης 400 ωρών είναι ετήσια και περιλαμβάνουν για τους επιμορφούμενους τα εξής:

  • 160 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης, οι οποίες πραγματοποιούνται με τη μελέτη ηλεκτρονικού εγχειριδίου και πιστοποιούνται με τη συμπλήρωση τεστ πολλαπλών επιλογών. Για την εμπέδωση της ύλης θα δίνονται άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, βιντεοσκοπημένες τηλεδιασκέψεις ή εισηγήσεις, για τα οποία οι επιμορφούμενοι θα πρέπει να πραγματοποιήσουν εργασίες που θα τους ανατίθενται.
  • 120 ώρες για πρακτική άσκηση με τη δημιουργία 3 αρχετύπων διδασκαλίας (http://a-learning.inpatra.gr) σε συνεργασία με τους επιβλέποντες,
  • 120 ώρες για τη συγγραφή 1 ποιοτικής και 1 ποσοτικής ερευνητικής εργασίας υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του φορέα υλοποίησης του προγράμματος.

Συγκεντρωτικός πίνακας δραστηριοτήτων επιμορφωτικών σεμιναρίων:

* Η διάρκεια επιμόρφωσης υπολογίζεται ανά ακαδημαϊκό έτος.

7.       Επίβλεψη ερευνητικών εργασιών και υποστήριξη 

Αναφορικά με τις ερευνητικές εργασίες και τα αρχέτυπα, παρέχεται από το φορέα μας συνεχής επίβλεψη και καθοδήγηση, τόσο στην επιλογή των θεμάτων εργασιών όσο και στην εκπόνησή τους.

8.       Εκπαιδευτικό υλικό

Στους επιμορφούμενους χορηγούνται:

  • Ηλεκτρονικά εγχειρίδια (ebook)
  • Πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό, όπως:
    • βιντεοσκοπημένες ανακοινώσεις ερευνητικών και θεωρητικών εργασιών,
    • βιντεοσκοπημένες τηλεδιασκέψεις πανεπιστημιακών,
    • πρόσβαση στο αρχείο της ηλεκτρονικής περιοδικής έκδοσης «Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής»,
    • πρόσβαση στο αρχείο της ηλεκτρονικής περιοδικής έκδοσης «Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες»,
    • άλλα επιστημονικά άρθρα.
  • Προδιαγραφές συγγραφής και μορφοποίησης εργασιών

9.       Τίτλοι σπουδών που χορηγούνται:

  • Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
  • Αποδεικτικό μαθημάτων και εργασιών

10.    Αξιολόγηση επιμορφούμενων

Η αξιολόγηση των επιμορφούμενων προκύπτει από:

  • την παράδοση των εργασιών της ασύγχρονης εκπαίδευσης
  • τη συμπλήρωση του τεστ πολλαπλών επιλογών.
  • τη συγγραφή των ερευνητικών εργασιών
  • την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης (αρχετύπων)

11.    Συμμετοχή σε συνέδρια ως εισηγητές

Εφόσον οι επιμορφούμενοι το επιθυμούν, οι εργασίες που θα εκπονήσουν στα πλαίσια των υποχρεώσεων του σεμιναρίου υπό την επίβλεψη του φορέα, μπορούν να υποβληθούν ως υποψήφιες ανακοινώσεις για παρουσίαση στα συνέδρια που διοργανώνει κάθε χρόνο και τα οποία αναρτούνται στην ιστοσελίδα του http://www.ipode.gr.

Προϋπόθεση για συμμετοχή των επιμορφούμενων ως εισηγητές είναι η θεωρητική ή ερευνητική εργασία ή αρχέτυπο – σχέδιο διδασκαλίας να κατατεθεί προς κρίση έως την ημερομηνία που προβλέπεται από την ανακοίνωση του κάθε συνεδρίου και να εγκριθεί από την επιτροπή κριτών του.

Οι επιμορφούμενοι θα παρουσιάσουν την εργασία τους στο συνέδριο με τις ίδιες προϋποθέσεις που συμμετέχουν όλοι οι εισηγητές και εφόσον κριθούν θετικά από τους κριτές θα δημοσιευθούν στα επίσημα πρακτικά του συνεδρίου, τα οποία θα χορηγηθούν δωρεάν σε όλους τους συνέδρους σε ηλεκτρονική μορφή.

12.    Δημοσίευση σε περιοδικές εκδόσεις

Οι επιμορφούμενοι έχουν τη δυνατότητα, αν το επιθυμούν, να συγγράψουν θεωρητικό ή ερευνητικό άρθρο υπό την επίβλεψη του φορέα για δημοσίευση στην:

  • Διεθνή Ηλεκτρονική Περιοδική Έκδοση με κριτές με τίτλο «Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής» (http://periodiko.inpatra.gr).
  • Διεθνή Ηλεκτρονική Περιοδική Έκδοση με κριτές με τίτλο «Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες» (http://politika.inpatra.gr).
  • Διεθνή Ηλεκτρονική Περιοδική Έκδοση με κριτές με τίτλο «Theory and Research in the Sciences of Education» (http://e-journal.inpatra.gr)

Προϋπόθεση για τη δημοσίευση των εργασιών στις περιοδικές εκδόσεις είναι:

  1. να πληρούνται οι απαιτούμενες προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στην ιστοσελίδα κάθε έκδοσης,
  2. οι εργασίες να ακολουθήσουν την προβλεπόμενη διαδικασία κρίσης και να αξιολογηθούν ως δημοσιεύσιμες.

Αίτηση εγγραφής


Επικοινωνία